Pages

donderdag 8 mei 2008

Swinxs: een gameconsole voor binnen en buiten.. de bibliotheek


Gadgets en onderwijs schreef er ook al eerder over: de Swinxs.
Swinxs is een (kleine) nieuwe speler op de gameconsole markt. Deze groene
console is vooral gericht op actief spelen. "Swinxs,
een nieuwe spelconsole die speciaal is ontworpen om er buiten met de
hele familie en met vriendjes mee te spelen is op 19 april gelanceerd in de Bijenkorf in Amsterdam.
Sprout schrijft er een leuk stuk over. Margreet van den Berg is ook enthousiast.

Ik kon het niet nalaten om er, toen ik er vorige week even was, even een kijkje te nemen. Jammer genoeg was er geen blijde Bijenkorfmeneer of -mevrouw zo vriendelijk om me uitleg te geven.
Maar het idee vind ik wel geweldig. Het ziet er heel gelikt uit en het lijkt me bijzonder leuk om eens mee te experimenteren. De prijs is redelijk overkomelijk: 149 euro inclusief 4 bandjes. En ook de andere (extra) bandjes zullen je prijstechnisch niet de das om doen.

Ik zie mogelijkheden! Ook voor bibliotheekland.
Zou de Swinxs niet gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld de klassebezoeken een stuk meer levendig te maken? Door een speurtocht in de bibliotheek met her en der opdrachtkaarten.
Tikkertje met vrijplaatsen bij bepaalde op te zoeken boeken.
Door een eigen Quiz te maken en deze in te voeren.
Hopenlijk is de grens van de verbeelding de grens van de mogelijkheden. :)

Ook dit is Gamen in een bibliotheek. Maar dan wel ouderwets in een nieuwerwets jasje! Misschien daarom wat minder eng?
Ik zou 'm graag eens uitproberen!

3 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

je leidinggevende leest dit blog ook toch? :-)

een stukje proactiviteit voor maar 149 euro is geen geld!

ook een idee: voor de volgende 23 dingen groep een swinx in plaats van een zen ;-)

sonar71 zei

Of kan een bib de swinx misschien ter beschikking/kennismaking aanbieden aan bezoekers? Dit lijkt me ook een mooie invalshoek die dicht aanleunt bij het uitlenen van bordspellen.

PS Geïnteresseerd om verder te praten/discussiëren etc. over gams en bibliotheken? Zoek bij Linkedln bij groepen eens 'naar games en bibliotheken'.

Vriendelijke groet,
Stefaan

Anoniem zei

Op http://www.swinxsonline.com staan nog een heleboel reviews en filmpjes. Ziet er echt heel leuk uit.

.